Urząd 24/7

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Urząd na wyciągnięcie ręki

Pytania i odpowiedzi.

  1. Jak założyć profil zaufany?
    Procedura założenia profilu zaufanego jest bardzo prosta. Dokładna instrukcja dostępna tutaj
     
  2. Musze podpisać dokument elektronicznie a nie mam podpisu kwalifikowanego co zrobić?
    Podpisz dokument elektronicznie – wykorzystaj podpis zaufany. Dokładna instrukcja dostępna tutaj
     
  3. Gdzie znajdę druki i wnioski, gdy chce załatwić sprawę nie wychodząc z domu?
    Wszystkie udostępniane formularze  dostane są na portalu OBYWATEL.GOV.PL. Nie szukaj strony – link dostępny jest tutaj
     
  4. Na portalu OBYWATEL.GOV.PL  nie ma formularza dla mojej sprawy (a wiem, że  mogę ja załatwić elektronicznie) co zrobić?
    Skorzystaj z szablonu pisma ogólnego.  Nie szukaj strony – link dostępny jest tutaj
     
  5. Chce załatwić sprawę w Wydziale Geodezji, Katastru i Kartografii droga elektroniczną co zrobić?
    Skorzystaj z usług  on-line i płać za nie za pomocą Geoportalu Powiatowego. Nie szukaj strony – link dostępny jest tutaj
     
  6. Czy Starostowo jest gotowe do obsługi wniosków on line?
    Nasz urząd jest w 100% przygotowany do obsługi wniosków on-line. Działamy w systemie EZD, oraz wystawiamy e-usługi geoprzestrzeni za pomocą za pomocą Geoportalu Powiatowego.
  7. Wszędzie mówi się o e-receptach i internetowym koncie pacjenta (IKP) – gdzie mogę to znaleźć i o co w tym chodzi?
    Całość procedur z tym związanych polega na zalogowaniu się do portalu pacjent.gov.pl za pomocą profilu zaufanego i przekazaniu zgody na przekazani danych. Po uzupełnieniu profilu na portalu pacjenta, będziesz otrzymywał recepty na e-mail, sms lub aplikację mObywatel
    Nie szukaj strony – link pacjent.gov.pl dostępny jest tutaj
    Więcej informacji o IKP dostane tutaj

  8. Co to jest aplikacja mObywatel i do czego służy?
    mObywatel to bezpłatna i oficjalna publiczna aplikacja mobilna zawierająca szereg usług.
    Więcej informacji znajdziesz tutaj

     

Przydatne informacje dodatkowe - czyli urząd na wyciągnięcie ręki

Starostwo Powiatowe w Nowym Targu wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom wprowadza szereg udogodnień umożliwiających klientom urzędu załatwianie spraw nie wychodząc z domu.
Zachęcamy Państwa do skorzystania z narzędzi umożliwiających komunikację z urzędem oraz załatwiane spraw za pomocą komputera - wygodnie, nie wychodząc z domu.

Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje o elektronicznych usługach naszego urzędu. Mogą Państwo przejść do danej usługi z podanych linków lub za pomocą banerów po prawej stronie.

Usługi realizowane bezpośrednio przez nasz urząd

Wirtualny urzędnik (Chatbot)
Zadaniem Wirtualnego Urzędnika (Wiki) jest udzielanie informacji w formie dialogu z użytkownikiem, gdzie użytkownik zadaje pytania w języku naturalnym i prowadzi konwersację tak jak z żywą osobą. Okno dialogowe poza prezentowaniem odpowiedzi systemu, (również multimedialnych jeśli jest taka konieczność) zawiera również ruchomą postać będącą nagraniem realnej osoby, a jej wypowiedzi są wypowiadane również na głos.

Wirtualny Urzędnik ma za zadanie ułatwić Państwu przeszukiwanie i łatwe znajdowanie informacji zawartych na naszych stronach www. Jednocześnie nasza „wirtualna koleżanka” ma być orędownikiem zmian komunikacji z urzędem i zachęcać do wykorzystywania nowoczesnych form zadawania pytań, wysyłania i wypełniania dokumentów.

W celu skorzystania z usługi proszę wybrać zakładkę „Wirtualny urzędnik” z prawej strony

Wielokanałowe Biuro Obsługi Klienta
Nawet najnowsze rozwiązanie teleinformatyczne nie zastąpią czasem bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem celem uzyskania pomocy w lub informacji niezbędnych do poprawnego złożenia wniosku, czy też załatwienia danej sprawy.

Aby maksymalnie to Państwu Ułatwić, nasz urząd wprowadził możliwość korzystania z Wielokanałowego Biura obsługi Klienta. To właśnie w tym miejscu mają Państwo uzyskać komplet wszystkich niezbędnych informacji ale także pomoc w załatwieniu wszelkich formalności w naszym urzędzie.

Do państwa dyspozycji przygotowano następujące formy komunikacji:

  • kontakt telefoniczny
  • chat z urzędnikiem
  • video-chat (ze wsparciem dla osób używających języka migowego)
  • dedykowany adres do komunikacji e-mail

W celu skorzystania z usługi proszę wybrać zakładkę „Video lub chat z pracownikiem" z prawej strony.

Na dzień dzisiejszy trwają pracę, mające na celu uruchomienie usługi automatycznego oddzwaniania przez automat, do klientów urzędu z informacją o zrealizowaniu wcześniej zamówionej dokumentacji geodezyjnej.

Geoportal Powiatowy
Starostwo Powiatowe w Nowym Targu jako powiat ziemski na swoim terenie ma najwięcej działek ewidencyjnych w kraju. Ta ogromna liczba przekłada się na dużą ilość spraw realizowanych przez mieszkańców Powiatu w Wydziale Geodezji, Katastru i Kartografii.

Aby umożliwić Państwu realizację tych spraw drogą elektroniczną, uruchomiliśmy dla państwa Geoportal Powiatowy, z poziomu którego mogą Państwo załatwić większość najbardziej popularnych spraw elektronicznie - nie wychodząc z domu.

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: http://nowotarski.geoportal2.pl/

Elektroniczny system rezerwacji wizyt
Nawet najbardziej nowoczesny e-urząd w przypadku niektórych spraw wymaga państwa osobistego stawiennictwa.
Aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania oraz oszczędzić Państwa cenny czas, wprowadziliśmy elektroniczny system rezerwacji wizyt. Za pomocą tego narzędzia mogą Państwo umówić się na wizytę w dogodnym dla Państwa terminie.
W celu maksymalizacji Państwa wygody - przed urzędem dostępny jest parking - który przez pierwsze 45 minut pobytu jest bezpłatny (ten czas w zupełności wystarcza na załatwienie większości spraw w naszym urzędzie).
Dłuższy pobyt jest płatny licząc od chwili wjazdu - jest to spowodowane koniecznością utrzymania rotacji na parkingu dla wszystkich klientów naszego urzędu.

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: https://rejestracja.nowotarski.pl/

 

Płatności bezgotówkowe
Poziom obrotu bezgotówkowego jest jednym ze wskaźników rozwoju gospodarczego państwa. Pomimo wielu pozytywnych zmian w tym obszarze w ostatnich latach, Polska wciąż jeszcze ma wiele do nadrobienia.

Możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych w urzędzie jest jednym z oczekiwań nowoczesnego społeczeństwa. Rozpoczęcie przyjmowania np. podatków i opłat w formie bezgotówkowej przekłada się na pozytywne postrzeganie urzędów, jako innowacyjnych i przyjaznych mieszkańcom.

Najważniejsze korzyści dla samorządów z wprowadzenia płatności bezgotówkowych to:

  • wygoda klientów,
  • sprawniejsza obsługa przez urzędników, ale również usprawnienie prac całego urzędu,
  • mniejsze koszty i oszczędność czasu,
  • bezpieczeństwo transakcji.

Z uwagi na powyższe w naszym urzędzie mogą Państwo korzystać z wielu form płatności bezgotówkowych, w tym opłatcić pobyt na parkingu.

Systemu Informacji Publicznej
Informacja publiczna nie zamieszczona na naszych stronach www może być udostępniona na wniosek, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112.1198).
Wprowadzona usługa pozwala na wnoszenie pytań do urzędu za pomocą udostępnionego formularza oraz zapoznanie się z już złożonymi pytaniami (wnioskami) oraz odpowiedziami na nie

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: https://www.nowotarski.pl/bip/system_informacji_publicznej/

 

Usługi centralne

OBYWATEL.GOV.PL

Czym jest OBYWATEL.GOV.PL?

Każdą sprawę, którą chcą Państwo załatwić w urzędzie, traktujemy jak usługę, którą można wykonać droga elektroniczną. Główny cel to przeprowadzić daną sprawę szybko i sprawnie, dlatego wszelkie usługi urzędów są zbierane i dostępne w jednym miejscu.
W prosty i przystępny sposób opisane jest, co należy zrobić, co przygotować, gdzie pójść, a co można załatwić bez wychodzenia z domu. Wszystko po to, abyście Państwo nie traci cennego czasu.

Obecnie znajduje się tam kilkadziesiąt najpopularniejszych usług świadczonych przez administrację publiczną. Serwis jest ciągle rozwijany, aktualizowany oraz uzupełniany o kolejne usługi.

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: https://obywatel.gov.pl/

ePUAP

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP mogą Państwo załatwić wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu — przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu.

Co Państwo zyskują?
Przez ePUAP można korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:

  • załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
  • sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.

Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc można z nich korzystać, w dowolnym czasie, miejscu i porze.
Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.
Zgodnie z planami Ministerstwa Cyfryzacji ePUAP zostanie zintegrowany z platformą OBYWATEL.GOV.PL, która stanie się centralnym miejscem dostępu do e-usług.

Adres skrytki odbiorczej urzędu:
/StarostwoNT/skrytka

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: https://epuap.gov.pl/
 

Profil Zaufany
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można uzyskać dostęp do serwisów administracji publicznej. Poprzez weryfikację swojej tożsamości w serwisie internetowym swojego banku lub bezpośredni za pomocą platformy ePUAP, mogą Państwo załatwić swoje sprawy urzędowe online, bez wychodzenia z domu, na przykład:

  • składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej

oraz dziesiątki innych spraw za pomocą platform OBYWATEL.GOV.PL, ePUAP, oraz ZUS.

W celu skorzystania z usługi prosimy przejść na stronę: https://pz.gov.pl/